Announcements

Vejledning Content & Layout

I GoPublic har du mulighed for at opsætte en pop-up boks eller et breaking-banner på din hjemmeside via funktionen Announcements. Her kan du se, hvordan du sætter det op.

Banneret er nyttig at bruge, hvis der er behov for at melde information ud af særlig karakter. Det kan fx være en driftsforstyrrelse, beredskabsmeddelelse eller andre former for vigtige nyheder. 

Banneret vises i en bjælke øverst på de sider eller det område, du har valgt indtil du vælger at fjerne det igen. Du kan vælge at vise banneret i hjemmesidens identitetsfarve eller i en standard rød, gul eller grøn farve. 

Eksempel

 

Boksen egner sig, hvis du har brug for at fange dine brugeres opmærksomhed omkring et særlig emne i en periode. Det kan fx være, at du ønsker at linke til og indsamle svar i en spørgeskemaundersøgelse.

Du kan få boksen til at poppe op på en eller flere enkelte sider, et område eller på hele sitet. Boksen lægger sig som en popup hen over dit resterende indhold. Brugere kan nemt vælge at lukke boksen. 

Eksempel

Sådan gør du

Opret flere bannere eller bokse

Det er muligt at oprette nye bannere og bokse, hvis du højreklikker og vælger ‘Opret / Create item’. Det kan fx være relevant, hvis du vil afpublicere et banner og derved gemme det til senere brug. Det gør det også muligt at opsætte flere bannere eller bokse på samme tid. Her skal du dog være opmærksom på, at systemet vil prioritere det banner der står øverst listen. Så sørg eventuelt for at bruge sorteringsfunktionen til at prioritere rækkefølgen.

 

Eksempel

Banner A er sat til at blive vist på forsiden og alle underliggende sider. Banner B er sat til at blive vist på en specifik temaside. I dette tilfælde er Banner B undtagelsen og skal derfor stå øverst i sidetræet for at banneret bliver vist. Hvis Banner A derimod står øverst vil reglen om at vise banneret på forsiden og alle underliggende sider være gældende og Banner B vil derfor ikke blive vist. 

Senest opdateret 02-06-2024

Relaterede vejledninger

Har du brug for hjælp?

Kontakt supporten

Opret og følg din sag på vores supportplatform. 

Opret sag i Zendesk

Er problemet akut?

Så tøv ikke med at ringe til os:
+45 6169 9796

Telefontider:

Man-fre: 9.00-16.00