Media-konfigurationen

Vejledning Integrations Admin Settings

Du kan i GoPublic integrere Vimeo, YouTube og Skyfish, så filer (billeder og videoer) du har liggende hos disse mediahosts kan tilgåes direkte fra mediearkivet. Hvis opsætningen af den enkelte host er gjort korrekt, vil du kunne se en fane i medievælgervinduet, hvor du kan søge efter de filer du har liggende det givne sted.

Eksterne mediehosts som Skyfish er bygget til avanceret håndtering, organisering og visning af billeder og videoer, ofte med forbedret performance, sikkerhed og brugerstyring. Det kan dog være besværligt at skulle logge ind flere steder hver gang du vil bruge sådan en fil på din hjemmeside. Ved at integrere dem direkte i GoPublic får du som redaktør nem adgang til materialet uden at skulle arbejde flere steder.

Tilgængelige mediehosts i GoPublic

Vimeo

Vimeo er en populær videoplatform, som mange bruger til at hoste og streame professionelt videomateriale.

Felter der skal udfyldes:

  • API Client ID
  • API Client Secret

Disse nøgler gives via Vimeo Developer-portalen og tillader CMS’et at hente videoer direkte fra din Vimeo-konto eller -projekt. I nogle tilfælde kan yderligere adgangstokens være nødvendige, afhængigt af rettigheder og kontoindstillinger.

Skyfish (Video, Image, CDN Image*)

Skyfish bruges til både video- og billedmateriale.

  • API Client Key: En unik nøgle, der identificerer CMS’et over for Skyfish’ API
  • API Client Secret: En privat nøgle, som sammen med Client Key bruges til sikker autentificering
  • API Client Username: Brugernavnet på den konto, der skal bruges til integrationen
  • API Client Password: Adgangskoden til den tilhørende bruger
  • Skyfish CDN Alias*: Navnet på den CDN-instans, billederne skal vises fra. Dette bruges til at generere de korrekte URL’er til filerne
  • Skyfish CDN Folder ID*: ID’et på den folder i Skyfish, hvor billederne ligger

Hvis du ikke ved hvor du kan finde disse informationer, bør du kontakte Skyfish.

YouTube

Denne integration er som standard slået til, og du behøver derfor ikke foretage dig noget her.

Sådan gør du

Trin 1: Gå til Media Configuration og klik på den ønskede mediehost

Trin 2: Indtast de nødvendige nøgler og loginoplysninger

Trin 3: Gem konfigurationen, så ændringerne slår igennem på løsningen

Når integrationen er aktiv, vil redaktører kunne bruge mediearkivet som normalt, men med faner til hver integreret host.

 

Senest opdateret 02-06-2024

Relaterede vejledninger

Har du brug for hjælp?

Kontakt supporten

Opret og følg din sag på vores supportplatform. 

Opret sag i Zendesk

Er problemet akut?

Så tøv ikke med at ringe til os:
+45 6169 9796

Telefontider:

Man-fre: 9.00-16.00